برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج پاکستانی | برنج پاکستانی را چگونه بپزیم؟

طرز پخت برنج پاکستانی2

طرز پخت برنج پاکستانی، یکی از مهم ترین ویژگی های برنج پاکستانی است که آن را بین آشپزها پرطرفدار کرده است. علاوه بر طرز پخت برنج پاکستانی، ویژگی های دیگری هم در برنج های پاکستانی وجود دارد که آن را به یک محصول پرطرفدار در بازار برنج ایران تبدیل کرده است و خرید عمده برنج پاکستانی گزینه مناسبی برای مراسم ها و مجالس بحساب می آید. در این مقاله درباره طرز پخت برنج پاکستانی و ویژگی های منحصر به فرد آن اطلاعاتی را به شما ارائه می دهیم.

طرز پخت برنج پاکستانی2

ویژگی های برنج پاکستانی را بهتر بشناسید.

برنج های پاکستانی محصول مزارع برنج کشور پاکستان و به ویژه استان پنجاب هستند. انواع مختلفی از برنج های پاکستانی در بازار ایران وجود دارند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اما یک سری ویژگی ها وجود دارد که در همه انواع این برنج ها مشابه است و در ادامه درباره آن ها توضیح داده می شود.

اغلب برنج های پاکستانی موجود در بازار، برنج هایی با ظاهر سفید و یکدست هستند. مهم نیست از کدام طرز پخت برنج پاکستانی استفاده می کنید، معمولا برنج های پاکستانی بعد از پخت به خوبی قد می کشند. به همین خاطر می توانید آن ها را از روی رنگ سفیدی که دارند به خوبی شناسایی کنید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

رنگ برنج پاکستانی

اکثر برنج های پاکستانی که در بازار وجود دارند، رنگ سفید و یکدستی دارند. به طور کلی یکی از راه های تشخیص برنج پاکستانی، توجه به رنگ سفید آن است. البته دقت کنید که دانه های برنج پاکستانی مرغوب، به رنگ سفید و شفاف هستند. اگر در هنگام خرید برنج پاکستانی، با دانه های سفید رنگ و شیشه ای برخورد کردید، احتمالا برنجی که انتخاب کرده اید، کیفیت مطلوبی ندارد.

عطر برنج پاکستانی

اکثر برنج های پاکستانی موجود در بازار، به نام برنج های باسماتی شناخته می شوند. باسماتی کلمه ای است که از زبان هندی گرفته شده است و به معنای پر از عطر است. مهم نیست که برنج پاکستانی را چگونه بپزیم، واقعیتی که وجود دارد این است که عطر برنج پاکستانی، یک عطر منحصر به فرد و مطلوب است.

کیفیت برنج پاکستانی

بسیاری از آشپزها، انواع مختلفی از طرز پخت برنج پاکستانی را به کار می گیرند تا بتوانند برنجی با کیفیت و خوش طعم طبخ کنند. اما برنج های پاکستانی، اکثرا کیفیت نسبتا خوب و مطلوبی دارند. برنج پاکستانی از نظر کیفیت و طعم با ذائقه ایرانیان سازگار است و خیلی اهمیتی ندارد که برنج پاکستانی را چگونه بپزیم. در هر صورت، کیفیت آن نزدیک به برنج ایرانی است.

طرز پخت برنج پاکستانی

معمولا طرز پخت برنج پاکستانی آسان است. به همین خاطر هم هست که بسیاری از افرادی که فرصت زیادی برای آشپزی ندارند، از برنج پاکستانی استفاده می کنند. آشپزهای حرفه ای هم ترجیح می دهند برای رستوران ها و مجالس از برنج پاکستانی استفاده کنند تا بدون اینکه ناچار باشند طرز پخت برنج پاکستانی را به شیوه ای دشوار انجام دهند، بتوانند یک غذای خوش عطر، خوش طعم و خوش ظاهر آماده کنند.

آسان بودن طرز پخت برنج پاکستانی باعث شده است که حتا افرادی که آشپزی بلد نیستند هم بتوانند از این برنج ها استفاده کنند و یک غذای خوب برای خانواده خود آماده کنند.

علاوه بر اینکه طرز پخت برنج پاکستانی آسان است، این نوع از برنج ها، زمان طبخ کوتاهی هم دارند. به خاطر همین هم هست که در رستوران ها یا مجالس، برنج های پاکستانی سرو می شوند. چون آشپزها مجبور نیستند برای آماده کردن غذا، ساعت های طولانی زمان صرف کنند.

طرز پخت برنج پاکستانی2

برنج پاکستانی را چگونه بپزیم؟

به طور کلی دو طرز پخت برنج پاکستانی وجود دارد که اکثر افراد از آن استفاده می کنند. در ادامه این دو طرز پخت برنج پاکستانی برای شما توضیح داده می شود تا بتوانید بهترین روش برای طبخ آن را پیدا کنید.

روش اول. آبکش کردن برنج پاکستانی

طرز پخت برنج پاکستانی به شیوه آبکش کردن، روشی است که توسط بسیاری از آشپزهای حرفه ای در رستوران ها استفاده می شود. برای این روش، لازم است برنج پاکستانی را به مدت نیم ساعت قبل از طبخ در آب نمک خیس کنید. سپس در یک قابلمه مناسب، آب و مقداری نمک را روی شعله قرار دهید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، برنج را به آن اضافه کنید. بعد از 5 الی 10 دقیقه که دانه های برنج به حالت نیمه جوشیده و کمی نرم در آمدند، می توانید آن را آبکشی کنید.

استفاده از این طرز پخت برنج پاکستانی، باعث می شود که شما یک برنج یکدست و با ظاهری زیبا و یکنواخت داشته باشید. برای اینکه برنج های آماده شده با این طرز پخت برنج پاکستانی، ظاهری سفیدتر داشته باشند، می توانید یک دقیقه قبل از آبکش کردن به برنج ها مقدار اندکی آبلیمو اضافه کنید.

با این طرز پخت برنج پاکستانی، معمولا برنج ها به خوبی قد می کشند اما اگر می خواهید برنج های شما بهتر قد بکشند، می توانید بعد از جوشیدن برنج ها و کمی قبل از آبکش کردن آن ها، یک لیوان آب سرد به برنج های در حال جوشیدن اضافه کنید.

طرز پخت برنج پاکستانی2

روش دوم. روش دمی یا کته کردن برنج پاکستانی

این طرز پخت برنج پاکستانی معمولا در زمان هایی استفاده می شود که شما زمان زیادی برای آشپزی ندارید. بنابراین به جای اینکه برنج را آبکش کنید، آن را به شکل کته یا دمی آماده می کنید. در این طرز پخت برنج پاکستانی، شما دیگر آب برنج را دور نمی ریزید و برنج درون همان آبی که جوشیده است دم می کشد.

مزیت استفاده از این طرز پخت برای برنج پاکستانی این است که در این روش املاح و مواد مغذی برنج های پاکستانی از بین نمی روند و برنج های طبخ شده با این روش، ارزش غذایی بالاتری دارند.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که بهتر است برنج پاکستانی را چگونه بپزیم. هم چنین در مورد ویژگی های منحصر به فرد برنج پاکستانی، اطلاعاتی را ارائه دادیم. برنج پاکستانی، از آن دسته برنج هایی است که طرز پخت روی ویژگی های آن تاثیر قابل توجهی ندارد. بنابراین، شما می توانید بسته به ذائقه و سلیقه ای که دارید، انواع طرز پخت برنج پاکستانی را به کار بگیرید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X