برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان 

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان چیست ؟‌ چگونه برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند؟ این سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم. برای اینکه بتوانیم به این سوال بهتر پاسخ دهیم، لازم است ابتدا بدانیم که برنج قهوه ای چیست؟ چرا برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند؟ در واقع برای پاسخ به این سوال می خواهیم بدانیم که برنج قهوه ای چه خواصی دارد؟ چه خواصی در برنج قهوه ای وجود دارد که به پیشگیری از سرطان کمک می کند؟ بنابراین برای اینکه بتوانید بهتر با برنج قهوه ای و خواص آن آشنا شوید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که چگونه برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند؟

برنج قهوه ای چیست؟

احتمالا یکی از سوالاتی که برای شما وجود دارد این است که آیا برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند یا خیر؟ برای اینکه بهتر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم لازم است بدانیم که برنج قهوه ای چیست؟ هم چنین لازم است بدانیم که چه تفاوتی بین برنج قهوه ای و برنج سفید وجود دارد؟ هم چنین لازم است در مورد خواص برنج قهوه ای هم اطلاعاتی ارائه شود.

برنج قهوه ای چه نوع برنجی است؟

برنج قهوه ای، برنجی است که در نتیجه فرآوری برنج سفید به دست می آید. در واقع برنج سفید را به شالیکوبی می برند تا پوسته رویی آن که شلتوک نامیده می شود را از آن جدا کنند. اما قبل از جدا کردن پوسته قهوه ای، دانه های برنج را حرارت می دهند. حرارت سبب می شود که ویتامین ها و مواد معدنی به داخل برنج ها نفوذ کنند. نفوذ این مواد به داخل دانه های برنج، سبب ایجاد برنج قهوه ای می شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج قهوه ای چه خواصی دارد؟ نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان

نفوذ مواد معدنی و ویتامین ها به داخل دانه های برنج، سبب می شود که برنج قهوه ای نسبت به برنج سفید خواص غذایی بیشتری داشته باشد. برنج قهوه ای یک غلات کامل است و مقدار کربوهیدرات موجود در آن بیشتر است. برنج قهوه ای سرشار از فیبر، ویتامین های A، C و D است. هم چنین مواد مغذی به ویژه سلنیم در برنج قهوه ای به فراوانی یافت می شود که نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. در ادامه درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد که برنج قهوه ای در پیشگیری از سرطان چه نقشی را ایفا می کند؟

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان (1)

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان چیست و چگونه از سرطان جلوگیری می کند؟

در این بخش درباره مهم ترین ویژگی هایی صحبت خواهیم کرد که باعث می شود برنج قهوه ای نقش مهمی در جلوگیری از سرطان داشته باشد.

برنج قهوه ای سرشار از فیبر است

برنج قهوه ای می تواند 14 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند. فیبر به سموم یا سلول های سرطانی می چسبد و اجازه نمی دهد که این سلول ها یا سموم از طریق دیواره روده جذب شوند. فیبر موجود در برنج قهوه ای در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. هم چنین فیبر نامحلول موجود در دانه های برنج قهوه ای، می تواند از پیشرفت سرطان و متاستاز سلول های سرطانی جلوگیری کند. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که برنج قهوه ای مصرف می کنند، میزان ابتلا آن ها به سرطان به میزان 40% کاهش می یابد.

برنج قهوه ای سرشار از آنتی اکسیدان است

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند، باید به نقش آنتی اکسیدان ها توجه ویژه ای داشته باشیم. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که در از بین بردن رادیکال های آزاد نقش مهمی دارند و به بدن کمک می کنند که بتوانند با سلول های سرطانی مقابله کنند. آنتی اکسیدان های موجود در سبوس برنج، حاوی ترکیباتی فنلی مهمی مثل تریسین، کافئیک اسید و فرولیک اسید هستند. این ترکیبات فنلی، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان روده و هم چنین سرطان سینه دارند.

مطلب مرتبط:‌ برنج  فله ای بخریم یا برنج کیسه ای؟

برنج قهوه ای سرشار از سلنیوم است

سلنیوم یکی از مهم ترین مواد مغذی است که نقش آنتی اکسیدانی مهمی دارد. در واقع یکی از عواملی که باید در زمان بررسی نقش برنج قهوه ای در جلوگیری از سرطان به آن توجه کنید، حضور سلنیوم است. سلنیوم همراه با ویتامین E می تواند در جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی مهم باشد. سلنیوم، می تواند در ترمیم آسیب های DNA هم تاثیرگذار باشد. هم چنین، تنظیم متابولیسم تیروئید و تقویت دستگاه ایمنی بدن هم وابستگی زیادی به سلنیوم دارد.

برنج قهوه ای سرشار از ویتامین A و C است

 یکی دیگر از گروه های آنتی اکسیدانی که در برنج قهوه ای وجود دارد، ویتامین های A و C هستند. این ویتامین ها می توانند خود نقش آنتی اکسیدانی داشته باشند. هم چنین ویتامین های A و C می توانند تولید آنتی اکسیدان ها را هم تحریک کنند.

برنج قهوه ای یک برنج کم کالری است

جدا از مفید بودن برنج قهوه ای برای لاغری، کالری پایین برنج قهوه ای می تواند در پیشگیری از سرطان تاثیر داشته باشد. بعضی از سرطان ها مثل سرطان های دهانه رحم، سرطان تخمدان، سرطان لوزالمعده و سرطان لنفوم رابطه مستقیمی با چاقی و اضافه وزن دارند. اگر افراد به ویژه خانم ها، مصرف برنج قهوه ای را در رژیم غذایی بگنجانند، احتمال ابتلا به سرطان های ناشی از چاقی در آن ها به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.

نقش برنج قهوه ای در پیش گیری از سرطان (1)

نتیجه گیری

در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که چگونه برنج قهوه ای از سرطان جلوگیری می کند؟  برنج قهوه ای، برنجی مغذی و سرشار از مواد معدنی است. ویتامین های A و C و هم چنین سلنیوم موجود در برنج قهوه ای، نقش مهمی در جلوگیری از سرطان دارد. در این مقاله، خواصی را از برنج قهوه ای برشمردیم که در پیشگیری از سرطان نقش دارند. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند که بتوانید با خواص برنج قهوه ای بیشتر آشنا شوید و مصرف این ماده غذایی ارزشمند را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از خواص ارزشمند آن بهره مند شوید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X